Víkendový report - 37. týden

vydáno 14. září 2011, autor Karel Lacina, přečteno 3158x

První díl víkendových reportů ze závodů, kam se většina našich diváků nestihla podívat.

Víkendový report - 37. týden

BERGRALLYE VOITSBERG 2011

Rakouské městečko Lobming bylo o víkendu dějištěm dalšího podniku tohoto populárního seriálu Bergrallye. Na 1630 m dlouhé trati se sešlo 71 startujících ve všech tradičních kategorií. Tento kopec patří mezi ty jednoduší a průměrné stoupání 5 % dávalo šanci i slabším vozům. Mezi ty rozhodně nepatří vítěz kategorie mladších historiků Harald Neuherz, který po rakouských kopcích vodí repliku soutěžního Audi Quattro S1 a v této nejslaběji obsazená skupině vyhrál všechny tři jízdy. To mezi klasickými historiky byla situace zajímavější, ale o vítězi nebylo pochyb od první jízdy, když další letošní vítězství získal Mario Krenn s Escortem RS2000. Mezi vozy skupiny N zajel výborný závod Chris Andre Mayer s Hondou Civic Type R, který porazil i Gunthera Gabata se silnějším Escortem Cosworth. To ve skupině A suveréně kralovaly čtyřkolky a třemi nejrychlejšími časy nedal soupeřům šanci podle očekávání Stefan Wiedenhofer s rychlým Lancerem EVO VI WRC, ale tentokrát měl zdatného soupeře v Manfredu Fuchsovi s EVO VIII. V nejslabších speciálech 1400 svedl velkou bitvu s vítězným koncem Rene Panzenbock na Polu s Peterem Fuchsbichlerem na stejném voze. 1600 jsou letos jasnou záležitostí Manuela Michalka na jehož Saxo soupeři nemají a potvrdil to i zde. Ta samá situace je mezi 2000 kde kraluje Andreas Marko s bezkonkurenčním Audi A4 Quattro STW a spíše než na svoji třídu se soustředuje na absolutní pořadí, ve kterém dojel jako pátý. A do třetice jasný suverén je mezi nejsilnějšími dvoukolkami přes dva litry a to Rupert Schwaiger s brutálně rychlým Porsche 911 Turbo, který je schopen porážet i nejrychlejší čtyřkolky a vyhrávat závody absolutně což se mu tentokrát nepodařilo a součet časů mu stačil na třetí místo. Nestačil na místní legendu Felixe Pailera, na Voitsbergu jasně nejrychlejšího s oranžovou Deltou a překvapení letošního roku Hannese Kaufmanna s Escortem Cosworth. Vedlo se i Michaelu Jelinkovi s Imprezou, který po třech třetích časech získal absolutně čtvrté místo.

Pailer vede i celkově se 170 body, na výborném druhém místě je Kaufmann, který má bodů 112 a třetí Ewald Scherr 103. 

COURSE DE COTE LIMONEST MONT VERDUN 2011

Bleskovým tempem, když se závodí skoro každý víkend spěje ke svému finále i francouzský šampionát. Tentokrát se zájemci o mistrovské body sešli na 2675 m dlouhém kopci v Limonest aby zde 130 jezdců bojovalo v 85 ročníku tohoto závodu.

Ve skupině N se tradičně odehrál velký boj mezi jezdci s bavoráky M3, který pro sebe rozhodl Guillaume Mouche, když vyhrál dvě jízdy a pouze jednou ho porazil Pascal Cat. Áčka tradičně vyhráva Jean Luc Fritsch s Peugeotem 306 Maxi, ale zde skončil mezi poraženými když na prvních dvou místech skončili Francois Thievant a Gaetan Bonnet se Seaty Leon TC Supercopa a pokud se zůčastní i dalších závodů budou to mít tradiční premianti této třídy hodně těžké. I ve skupině F byla situace tentokrát vyrovnanější než bývá zvykem a zlatý věnec si po velkém boji nakonec odvezl Frederic Breysse s protototypem Simca CG 1600 před favorizovaným Yannickem Poinsignonen se stejným strojem s minimálním odstupem. A jsme u nejrychlejších cestovních vozů, které startují ve skupině GTTS. I zde si soupeři vůbec nic nedarovali a po obrovském souboji bral prvenství Anthony Cosson před Nicolasem Werverem, oba na Porsche 997 GT3 Cup. Malé prototypy CM se sešly pouze dva a tím rychlejším byl Bruno Romulus na PRM. Svůj závod zde odjeli i historici a svou převahu opět předvedli jezdci s F2. Zvítězil Edmond Guistarini s Chevronem před Ericem Badym s Martini a Simonem Harratem na Marchi.

A jsme u vůbec nejrychlejších dvou kategorií na startu a jako první přichází na řadu prototypy CN. Zde kráčí za dalším mistrovským titulem Cyrille Frantz na jehož novou Osellu PA 27 soupeři zatím nemají a sbíra vítězství za vítězstvím, zde mu jeho čas stačil na 5 místo absolutně. Pro stříbrný věnec si dojel celkově devátý Yannick Latreille s Normou a pro bronz Olivier Berreur se stejným vozem. Letošní král francouzských vrchů a téměř jistý mistr Nicolas Schatz s Lolou F3000 zajel tři nejrychlejší časy i zde a za svými zády nechal s bezpečným odstupem druhého Sebastiena Petita a třetího Albana Thomase na dalších Lolách F3000.

Průběžně vede Schatz o 48 bodů před Frantzem, už 60 bodů ztrácí třetí Petit, mezi cestovními vozy je v čele celkové klasifikace Coisson s 402 body před Poinsignonem, který má 391 b, třetí místo drží Werver s 376 body.

 1. Nicolas Schatz LOLA T94 50
2. Sebastien Petit LOLA B06 51 + 0: 01: 274
3. Alban Thomas LOLA B99 50 + 0: 02: 671
4. Fabien Frantz REYNARD 92D + 0: 02: 733
5. Cyrille Frantz OSELLA PA 27 + 0: 04: 153
6. Stephane Baudin REYNARD 1KL MUGEN + 0: 04: 321
7. Julien Ducommun FORMULA MASTER + 0: 04: 398
8. Marcel Sapin DALLARA 301 + 0: 05 : 098
9. Yannick Latreille NORMA M20F + 0: 05: 852
10. Thierry Brenot DALLARA 399 + 0: 06: 582

BIESZCZADZKI WYSCIG GORSKI GROSAR 2011

Poněkud specifické polské mistrovství pokračovalo dalšími dvěma závody na kopci Zaluz, kde se představili nejenom poláci, ale i slovenští jezdci, kteři zde také odjeli svůj mistrovský závod a kteří výrazně zpestřili startovní pole. A protože zde byli jako hosté podíváme se nejprve na ně.

V sobotním závodě zcela podle očekávání potvrdil veškeré předpoklady Andrej Krajčí a s nejrychlejším vozem v poli Lolou F3000 s více jak 20 s náskokem deklasoval další soupeře, když druhý skončil Martin Koiš s Focusem a třetí Peter Jurena enkový král s Lancerem EVO IX. Velkým překvapením byl tentokrát výkon rodinné dvojice Kovalčíků na Octaviích WRC, kteří po slabých výkonech na minulých závodech zřejmě už nachází ze svými vozy společnou řeč a otec skončil čtvrtý a junior sedmý. V neděli se nic nezměnilo a pořadí v první pětce bylo naprosto stejné jako v sobotu a Andrej Krajčí zvítězil ještě s větším rozdílem než poprvé.

Poláci ve skupině N rozjeli od první jízdy velké drama s vítězným koncem pro Waldemara Kluzu, který o 5 desetin porazil Grzegorze Dula. Na tuto dvojici nestačil Peter Jurena a musel se spokojit s bronzem. V neděli už Jurena kraloval a všechny domácí jezdce nechal za svými zády, když Dul skončil druhý a Kluza třetí. Ve skupině A nemá letos konkurenci Andrzej Papamichalis se starším Lancerem a s přehledem po oba dny dominoval, z jeho soupeřů byl v sobotu i v neděli druhý Oskar Azzini s Imprezou WRX. V národní skupině HS po oba dva dny nenašel přemožitele Wojciech Koczeski se Subaru Legacy.

Skupina OPEN to byl souboj Mariusze Stece, který triumfoval v sobotním závodě a Tomasze Mikolajczyka, který pro změnu opanoval nedělní závod, kdy měl situaci ulehčenou, nebot Stec nedokončil. V prvním závodě si bronz odvezl Marcin Beltowski, který s Imprezou narušil hegemonii Lancerů, v neděli skončil těsně pod stupini vítězů, když po fantastickém výkonu na bronzový stupínek vystoupil Marcin Gladysz s VW Scirocco.

Celkově vede se 160 body Stec před druhým Michalowskim se 109 body, třetí je Szepieniec, jenž zatím získal 94 bodů.

Nejnovější články z kategorie

Související obsah

    Žádný přidružený obsah

Komentáře

Petr Vysloužil

15.9.2011 6:24:27

Nikde ani slůvko o senzačním úspěchu našich jezdců v Gladbachu. Milan Svoboda se stal celkovým vítězem, Dan Michl vyhrál svoji kategorii, zrovna tak i Vitver. Nový obsadil ve své skupině druhé místo.Závod se jel na obnovené trati s perfektním povrchem a za celkem ideálního počasí. Pro příští rok se trať bude prodlužovat o ca.2,4Km.

Faňa Gruntorád

14.9.2011 19:52:56

Super nápad!Pěkné zprávy.Díky za ně.:-)

logo

Registrované periodikum Státní technické knihovny pod ISSN 1801-1608
provozovatel & © 2012 milan schembera.cz a jiří koubek

Všechna práva vyhrazena

Jakékoliv užití obsahu, a to včetně převzetí článků, je bez souhlasu provozovatele zapovězeno, platí tu autorský zákon. Provozovatel si vyhrazuje právo zveřejnit pouze to, co sám uzná za vhodné a není povinnen se komukoli zpovídat, jelikož je tento portál v soukromém vlastnictví. Tento projekt NEBYL financován z prostředků Evropské Unie.

Kontakt na redakci  |  Máte zájem o inzerci, reklamu nebo námět na zlepšení?

schembera.cz repro dtp dovrchu.cz