Eschduerf: FIA Hill Climb Masters, edition 2014

vydáno 10. října 2014, autor Jana Michlová, přečteno 3400x

Zlatý hřeb vrchařské sezóny je tu - FIA se rozhodla pro nejpopulárnější motoristickou disciplínu něco udělat a uspořádala velkorysé setkání těch nejlepších, kteří v Evropě závodí. První ročník Masters se koná v lucemburském Eschdorfu a na trati o délce necelé dva kilometry se utká asi 150 jezdců.

Eschduerf: FIA Hill Climb Masters,  edition 2014

Pro tento speciální závod si FIA vymyslela i speciální souboj národních týmů, kterých se zde sejde celkem dvanáct. Kromě zemí, jejichž jezdci běžně soupeří v evropských šampionátech a tudíž jejich vozy podléhají stejným pravidlům (kromě České republiky a Slovenska k těmto zemím patří Rakousko, Itálie, Francie, Německo, Polsko a Švýcarsko), jsou zde i týmy z Irska, Velké Británie, Belgie a Lucemburska. Členové týmů mají samozřejmě různá auta, takže týmová soutěž je vymyšlena tak, aby měli všichni šanci na vítězství: je to vlastně soutěž pravidelnosti. Čtyři členové národních týmů závodí jednak sami za sebe ve svých kategoriích, a jednak za tým - ze tří závodních jízd se vezmou časy dvou z nich, které mají podrobnější čas, a zapíše se jejich rozdíl. Jako soutěžní se pak počítají  tři nejmenší rozdíly časů že všech čtyř členů týmu. Rozdíly se sečtou a ten tým, který má nejnižší součet, zvítězí v souboji národních týmů. Takže klidně může vyhrát tým, jehož členové jedou s mini, formulí, oktávkou a buggynou, když to přeženeme.

Do našeho týmu vybral kapitán Jiří Koubek jezdce Miloše Beneše (Osella FA-30 Zytek), Milana Svobodu (Dallara JSC 302-Opel), Dana Michla (Lotus Evora) a Jaromíra Malého (Mitsubishi Lancer Evo VIII).

Jezdci samozřejmě jedou i sami za sebe - mrkněte do startovky, najdete tam 28 produkčních vozů kategorie 1 (skupiny A, N, GT a S20), 47 sportovních aut kategorie 2 (skupiny E2SH,  E2SS a E2SC) a v neposlední řadě 79 vozů otevřené kategorie 3, kde uvidíme mimo jiné pro nás atraktivní jezdce z Británie, Irska, Finska a Malty. Kromě vozů, které budou bojovat o zlatou, stříbrnou a bronzovou medaili - ano, žádné věnce - se na trať vydají i tři takzvaně předváděcí vozy: z Británie s téměř čtyřlitrovým Nissanem GT-R dorazil Tony Bunker, Lucembursko zastoupí René Weidig za volantem Chevroletu Corvette o objemu 5400 ccm, a trojici doplní v této oblasti velmi oblíbená česká stotřicítka Josefa Michla.

Rozhodně je na co se těšit, tak nezapomeňte zítra sledovat časy a zkusit si tipnout, který národní tým bude v neděli jezdit nejpravidelněji a odveze si zlato... 

Nejnovější články z kategorie

Související obsah

    Žádný přidružený obsah

Komentáře

petr.v

11.10.2014 10:28:15

video již běží, ale jen sestřih , protože hustou mlhu zatím nejde startovat.

petr v.

11.10.2014 10:00:27

škoda že mají v Eschdorfu silnou mlhu. zde je odkaz na stream, bohužel je vidět jen mlha http://www.rtl.lu/sport/573488.html

Radek S.

10.10.2014 20:44:09

Janino díky - pěkné čtení!

logo

Registrované periodikum Státní technické knihovny pod ISSN 1801-1608
provozovatel & © 2012 milan schembera.cz a jiří koubek

Všechna práva vyhrazena

Jakékoliv užití obsahu, a to včetně převzetí článků, je bez souhlasu provozovatele zapovězeno, platí tu autorský zákon. Provozovatel si vyhrazuje právo zveřejnit pouze to, co sám uzná za vhodné a není povinnen se komukoli zpovídat, jelikož je tento portál v soukromém vlastnictví. Tento projekt NEBYL financován z prostředků Evropské Unie.

Kontakt na redakci  |  Máte zájem o inzerci, reklamu nebo námět na zlepšení?

schembera.cz repro dtp dovrchu.cz