Favorité Stefanovski ani Faggioli v Glasbachu nezaváhali

vydáno 28. července 2014, autor Lukáš Cholasta, přečteno 2463x

Devátý závod letošního roku se stal kořistí vedoucích jezdců ME...

Favorité Stefanovski ani Faggioli v Glasbachu nezaváhali

Rychlá rekapitulace uplynulého závodu ME v německém Glasbachu připomíná jasné vítězství obou lídrů průběžného hodnocení ME. V kategorii 1 si na německé trati vyjel první pozici ve skupině N Igor Stefanovski a dále se mu daří unikat svým pronásledovatelům v boji o titul mistra Evropy - Jiřímu Losovi a Jaromíru Malému. Jaromír Malý totiž i přes jednoznačné vítězství ve skupině A nemohl naplno bodovat z důvodu polovičního přídělu bodů, protože k závodu nenastoupil potřebný počet jezdců, aby mohla být skupina ohodnocena naplno.

Kategorie 2 pak viděla jednoznačný výsledek v podání Simone Faggioliho, který své narozeniny sice neoslavil rekordem trati, ale triumf ve skupině E2-SC a v absolutním pořadí si uniknout nenechal. V parádní formě zajel devátý závod letošního kalendáře ME Miloš Beneš, jehož Osella FA30 byla nejrychlejším monopostem a zároveň druhým nejrychlejším strojem v celkovém hodnocení. Benešův speciál s přehledem stačil na třetího nejrychlejšího pilota Federica Libera, jenž se poprvé prosadil na absolutní pódium od výměny Reynardu za Osellu FA30.

Skupina E2-SH byla opět pohřebištěm favoritů, tak jak už několikrát v letošním roce. Dana Michla zklamal zkrat na elektroinstalaci jeho vozu, který mu nedovolil dokončit ani první jízdu. Herbert Pregartner stejně jako na Dobšiné zanechal otisk svého Porsche na svodidle v jedné ze zatáček rychlé trati a Marek Rybníček doplatil v první jízdě na malé množství benzínu v nádrži svého Mitsubishi, čímž nemohl zajet úvodní jízdu se 100% nasazením. Z vítězství se tak mohl radovat Norbert Brenner s překrásným strojem Opel Vectra DTM. Nelze nezmínit také výsledek Jörga Weidingera, jenž jel sice mimo hodnocení ME, ale v absolutním pořadí závodu skončil na fantastickém 11. místě a jako vůbec nejrychlejší pilot vozu se střechou - jeho čas ze druhé jízdy byl navíc novým rekordem tratě,a to prosím s motorem do dvou litrů obsahu...

Závod ME historických vozů byl sólovým představením italského pilota Umberta Bonucciho, jehož Osella PA9/90 nenašla rovného soupeře v Edmondu Guistarinim s Chevronem B48 F2 ani sestrou Osella PA Nationale v rukách Roberta Turizzianiho.

Absolutní pořadí závodu českého mistrovství postrádalo jméno průběžně vedoucího jezdce Václava Janíka, jelikož šternberský pilot tento závod neabsolvoval podobně jako David Komárek. Vítězství si tak odváží nejrychlejší z Čechů, Miloš Beneš, který svými časy výrazně poodjel dvojici, jenž ho doplnila na stupních vítězů. Otakar Krámský si mohl připsat stříbrný úspěch díky porážce Dušana Nevěřila s nímž svedl v nedělním závodě vyrovnaný souboj.

Kompletní výsledky závodu

 

 

 

 

 

Nejnovější články z kategorie

Související obsah

Komentáře

logo

Registrované periodikum Státní technické knihovny pod ISSN 1801-1608
provozovatel & © 2012 milan schembera.cz a jiří koubek

Všechna práva vyhrazena

Jakékoliv užití obsahu, a to včetně převzetí článků, je bez souhlasu provozovatele zapovězeno, platí tu autorský zákon. Provozovatel si vyhrazuje právo zveřejnit pouze to, co sám uzná za vhodné a není povinnen se komukoli zpovídat, jelikož je tento portál v soukromém vlastnictví. Tento projekt NEBYL financován z prostředků Evropské Unie.

Kontakt na redakci  |  Máte zájem o inzerci, reklamu nebo námět na zlepšení?

schembera.cz repro dtp dovrchu.cz