ZAV Radotín - komentář

vydáno 23. června 2015, autor Jaroslav Malík, přečteno 2526x

První polovinu letošního kalendáře ukončil EDDA Cup dalším úspěšným závodem na trati z Radotína na Zadní Kopaninu.

ZAV Radotín - komentář

K závodu nastoupilo po tom, co se několik přihlášených omluvilo na poslední chvíli kvůli předpovědi počasí, 95 závodníků, kteří svými výkony na trati předvedli, že EDDA cup patří mezi naše nejlepší nezávislé závodní série.

                     

Závod byl dlouho v ohrožení z administrativních důvodů, nakonec se promotérovi a radotínskému patriotovi Edovi Paterovi podařilo získat povolení alespoň k jednodennímu závodu. Trať byla před závody pečlivě připravena a zdálo se, že jedinou komplikací mohou být dešťové přeháňky slibované meteorology. Bohužel ráno po nočním dešti se na mokré trati objevil v několika zatáčkách duhový pruh vylité nafty. Jestli to byl úmysl se záměrem znemožnit závod, tak ten nevyšel. Traťoví pořadatelé, lochkovští dobrovolní hasiči, si s mastnotou poradili, první trénink se v inkriminovaném úseku ještě odjel pod žlutými vlajkami, ale pro závod již byla trať naprosto regulérní. Po nočním dešti byla tedy mokrá, pomalu osychala, během dne přišla ještě jedna přeháňka, na závodní jízdy už ale svítilo slunce, přesto v místech lemovaných stromy vysychala pomaleji, než na otevřených úsecích, což ještě zvyšovalo náročnost těžké tratě. Přesto se s ní, až na pár kolizí, které se obešly bez zranění a nutnosti zásahu záchranářů, vyrovnali jezdci EDDA cupu na úrovni.

Závody sledovalo poměrně dost diváků, dění na trati zaznamenával i televizní štáb, takže i ti, co do Radotína nepřišli, budou mít možnost závody vidět.

N 1400

V nejslabší třídě úřadovali otec a syn Vlastové Sukové samozřejmě na Suzuki Swift. Každý vyhrál jednu jízdu, v součtu byl rychlejší Vlasta jr., o tři sekundy nakonec zvítězil před otcem. Třetí místo obsadil na Škodě Felicia startující Jiří Bobek.

N 1600

Ani tentokrát špička této třídy nezklamala a předvedla závody na vysoké úrovni. Nejlépe se s nástrahami náročné trati vypořádal Lukáš Krotil na Citroenu Saxo, odolal finiši Tomáše Omelky na Peugeotu 106 a o tři desetiny sekundy zvítězil. V boji o třetí místo si Robert Pecina na Hondě CRX poradil s Antonínem Širokým na dalším Peugeotu 106.

N 2000

Nejvyrovnanější závody se odehrály v této třídě. Trojici na stupních vítězů dělilo necelých šest desetin sekundy! Tomáš Hank sice po depu markýroval s francouzskou holí rekonvalescenci, ale za volantem Hondy Acura nedal nic znát a za největšího potlesku si při závěrečném ceremoniálu vyskočil na nejvyšší stupínek pro pohár za vítězství. Druhé místo vybojoval Ladislav Klokočka, tentokrát startující na Renaultu Clio, když jeho Alfa prodělává přerod do skupiny E. Jen tři desetiny za Láďou skončil Jaroslav Vaňátko na Hondě Acura.

N +2000

Nejsilnější produkční vozy opanoval Martin Lev na Subaru Impreza, když za sebou nechal vrchařskou legendu Jiřího Háka na Mitsubishi Lancer EVO IX. Třetí místo vybojoval Petr Flossman také na Lanceru, který se ukázal na naše kopce vhodnější, než Porsche 911, s kterým závodil v loňské sezóně. Výkon vozu i kvality jezdce slibují oživení na špičce této třídy do dalších závodů. Z trojice jezdců startujících na generačně starších vozech z počátků skupiny N, Marka Vejražky na Escortu Cosworth a Vladimíra Peška s Františkem Hubrem na Imprezách se nejlépe vedlo F. Hubrovi.

E 1400

Konečně se podařilo naplnit startovní pole i v této třídě a na start se postavilo sedm závodníků. Roli favorita jasným vítězstvím na Škodě 120 S potvrdil Miroslav Černý. Za ním se ovšem odehrávaly hezké závody. Eda Patera vytáhl pro start v Radotíně ze své sbírky áčkového Favorita, s kterým o druhou příčku bojoval s Martinem Kdérem na Škodě 120 S. Martinova ztráta z prvního kola na mokré trati se ukázala ovšem příliš velká, druhý tak skončil Eda, nováček M. Kdér však zanechal velmi pěkný dojem.

E 1600

Zdeněk Tichý zvítězil. Asi nejpřekvapivější, ale zasloužené vítězství celého závodu. Tentokrát z obvyklého souboje Miroslava Černého s jmenovcem Davidem Černým sešlo, David se celý závod trápil a skončil daleko za stupni vítězů. Mírovi Černému tak ubyl jeden soupeř, místo něj však nastoupili dva noví. Již zmiňovaný Z. Tichý na Fordu Puma vyhrál jasně obě jízdy, i když v jedné se nevyvaroval kontaktu se svodidlem, ale vůle zvítězit překonala i tuto epizodku. Ještě v první jízdě zahrozil druhým nejrychlejším časem Petr Fišer na Pick-upu Kawasaki, druhá jízda mu už ale nevyšla a Petr nakonec skončil čtvtý. Druhé místo tak přece jen vybojoval M. Černý na Škodě 130 L a na stupních vítězů se tak ocitl v obklíčení rodinou Tichých, neboť třetí místo na rodinné Pumě, která byla v Radotíně v excelentní formě, obsadil Dominik Tichý.

E 2000

Od začátku do konce vedl a vítězství si nenechal od nikoho vzít Michal Slováček na Hondě Civic TypeR. Druhé místo si vyjel Miloš Lang na Fordu Escort Mk.II. Milošovi radotínská trať sedí, první jízdu na mokré trati pojal ještě opatrně, ale ve druhé zaútočil na Martina Čábelu s Hondou Integra, třísekundové manko se mu podařilo smazat a cenné druhé místo vybojovat. Třetí po boji s Liborem Kotrmonem skončil nakonec M. Čábela. Po první jízdě byl sice druhý Aleš Hemerka, ale Alfu Romeo, s kterou závodil, připravil nárazem na svodidla L. Krupička o dvě kola a Aleš už neměl s čím v závodě pokračovat.

E +2000

Další jasné vítězství přinesl radotínský závod Tomáši Koškovi s Mitsubishi Lancer EVO VI. Za ním skončil vítěz juniorského poháru Lukáš Kubíček s bílým svijanským Lancerem. Třetí po standardně rychlém a spolehlivém výkonu na naftovém VW Golf dojel Bazy Jonas. Jeden z favoritů Tomáš Kučera v první jízdě na mokru uklouzl a skončil na svodidlech, tím se vyřadil ze závodu, aspoň druhým nejrychlejším časem ve druhé jízdě si trochu spravil náladu.

                      

 

H 1300

Ve velké konkurenci nejlépe obstál úřadující mistr této třídy Tomáš Neruda, letos startující jen na vybraných závodech. V Radotíně chybět nemohl, stejně jako celý tým Autosport Pegas, který jen v této třídě nasadil pět vozů. T. Neruda na Škodě 110L, nedal nikomu šanci a jasně zvítězil. Luboš Krameš na Rapidu měl sice po první jízdě minimální ztrátu, takže se ve druhé jízdě snažil, ale Tomáš se nedal, vítězství vybojoval a Luboš skončil druhý. Z boje o třetí místo mezi Pavlem Kolářem na Škodě 130 LR a Pavlem Jirasem na Škodě 130 RS vyšel vítězně P. Kolář, když ve druhé jízdě ustál prudký atak P. Jirase. Novou Škodu 120 LS, místo archivní Š 130L po Vlastimilu Tomáškovi, s kterou u nás zatím startoval, představil německý jezdec Antti Hoheisel, kterého ovšem o lepší výsledek připravila penalizace za chybu v retardéru.

H 1600

Velká smůla potkala horkého favorita Josefa Srnského jr. hned v první závodní jízdě, když s prasklým řízením skončil ve svodidlech. Sešlo tak z očekávaného souboje vrchlabské „elery“ s další Škodou 130 LR z týmu Autosport Pegas pilotovanou Petrem Kolečkem za volantem a P. Kolečko zvítězil o necelé čtyři sekundy před Davidem Paterou na Citroenu Visa GTi a třetí skončil Pavel Maier na Fordu Escort Mk.I. Páté místo v této třídě obsadila na Toyotě MR2 vítězka dámského poháru A. Zemanová.

H 2000

Eda Patera nastupoval do závodu handicapován nutností startovat výjimečně s šestnáctistovkou, protože po kolapsu motoru ve Kdyni je jeho Peugeot zatím bez pohonu. Eda se tak střídal se synem na jeho Vise a startoval mezi dabléry. Všechny obavy I. Krále, že by mohl mít z jiného startovního pořadí nějakou výhodu, však smázl v první jízdě hned na startu vypadlý kabel ze svíčky, jízda na tři válce až do cíle znamenala pro Edu fatální ztrátu. Zvítězil jasně I. Král na VW Golf, když v druhé jízdě aspoň E. Patera zajel nejrychlejší čas dne v dvoulitrové třídě. O třetí místo se bojovalo na mezinárodní úrovni. Po první jízdě druhý Petr Flosman na VW Golf nakonec podlehl i Dietmaru Walzovi na Opelu Ascona, který tak skončil o tři desetiny třetí.

H +2000

Robert Kacálek ani v Radotíně neprotrhl letošní smůlu a už z prvního tréninku přijelo jeho oranžové BMW na laně a závody tak pro něj skončily. Roli favorita potvrdil a jasně zvítězil Petr Žáček na Audi Quattro Sport S1. Druhé místo jasně držel Stanislav Urbánek jr. na BMW 325E. O třetí místo tvrdě bojovali tři jezdci, na Mercedesu Jan Valenta, po první jízdě z trojlístku nejlepší, ve druhé ho ovšem zradila technika a následoval pád na sedmou příčku, s dalším Mercedesem závodil Josef Stočes, který po problémech J. Valenty měl k třetímu místu nejblíže, nebýt ovšem výborného výkonu Stanislava Urbánka, který dabloval syna na jeho bavoráku a bezchybnou druhou jízdou se vyhoupl z místa šestého až na třetí. Čtvrtý J. Stočes si aspoň odvezl pohár za vítězství v Youngtimerech. V této třídě také závodil a vůbec ne špatně Stanislav Hajdušek, hokejový internacionál a později úspěšný okruhový závodník s Eccorou, nyní se účastnící akcí pro závodní veterány s legendární tatrou 603 v GT úpravě, jak s ní také jeho otec závodil v továrním kopřivnickém týmu v šedesátých letech minulého století.

Nejnovější články z kategorie

Související obsah

    Žádný přidružený obsah

Komentáře

logo

Registrované periodikum Státní technické knihovny pod ISSN 1801-1608
provozovatel & © 2012 milan schembera.cz a jiří koubek

Všechna práva vyhrazena

Jakékoliv užití obsahu, a to včetně převzetí článků, je bez souhlasu provozovatele zapovězeno, platí tu autorský zákon. Provozovatel si vyhrazuje právo zveřejnit pouze to, co sám uzná za vhodné a není povinnen se komukoli zpovídat, jelikož je tento portál v soukromém vlastnictví. Tento projekt NEBYL financován z prostředků Evropské Unie.

Kontakt na redakci  |  Máte zájem o inzerci, reklamu nebo námět na zlepšení?

schembera.cz repro dtp dovrchu.cz