Prachatice - komentář (Edda Cup)

published 9. srpna 2016, author Jaroslav Malík, read 6077x

V historickém městečku Prachatice se v rámci závodu automobilů do vrchu uskutečnil i další podnik nezávislého seriálu EDDA Cup promotéra E. Patery.

Prachatice - komentář (Edda Cup)

Poprvé v historii EDDA Cupu se jeho jezdci postavili na start jednoho podniku společně s účastníky mistrovství AČR a seriálu MREC. Na jednom závodě se tak představilo to nejlepší, co v u nás v závodech do vrchu je k vidění a v mnoha směrech to bylo srovnání zajímavé a poučné, nejen pro přímém aktéry, ale i pro početné diváky kolem tratě. Hned na začátku je potřeba říci, že se závodníci EDDA Cupu v široké konkurenci rozhodně neztratili. EDDA Cup i v přímé konfrontaci potvrdil svou kvalitu. Vzhledem k tomu, že jednoho závodu se účastnili jezdci tří seriálů a počet závodníků byl limitován propustností tratě, každý seriál dostal kvótu jezdců, kterou EDDA Cup jediný naplnil, spíš lehce přeplnil a to se ještě na všechny zájemce nedostalo. Ovšem závodníci EDDA Cupu do prachatického závodu přispěli nejen kvantitou, ale i kvalitou a přispěli ke zdárnému a úspěšnému průběhu celého podniku.

Závody začaly pátečními přejímkami za mokra, neboť v Prachaticích celý pátek pršelo, naštěstí se tím vyčerpal takřka celý příděl dešťové vody na víkend a kromě drobné přeháňky nad částí tratě v sobotu se závody odehrávaly na suchu. Přejímkou EDDA Cupu prošlo celkem 63 závodníků.

V sobotu ráno byli jezdci na rozpravě seznámeni s odlišnostmi v organizaci závodu, hlavně v rozdílech v signalizaci na trati a netrpělivě se čekalo na první trénink. Nervozita byla i na straně organizátorů EDDA Cupu z obav, jak se podaří sladit zažitý systém závodění v EDDA Cupu s jinými zvyklostmi. Po oťukávání z obou stran, které vlastně trvalo celý trénink, se ale podařilo najít společnou řeč a sekce EDDA Cupu rozhodně nebyla brzdou v dalším průběhu závodu. Trénink trval poněkud déle, než se plánovalo a vlastní závod tak začal později proti harmonogramu a nakonec se závodilo až do půl osmé, což ale v sobotu nikomu nevadilo. V neděli už by to bylo horší, proto se jezdci EDDA Cupu s vedením seriálu dohodli, že v neděli absolvují jen jeden trénink a první ze dvou závodních jízd ještě před polední přestávkou. Nakonec ale nedělní závod měl už daleko plynulejší průběh i díky využití sobotních zkušeností.

Spolupráce mezi organizačním týmem EDDA Cupu a pořadateli z PAMKu, zejména jeho předsedou a ředitelem závodu Jiřím Valentou a promotérem MRECu Alešem Gänsdorferem probíhala bez problémů, což přispělo k úspěšnému závodnímu víkendu a ukázalo i perspektivu do budoucna. Takováhle cesta přinese našemu motoristickému sportu více užitku, než restrikce, nepřátelství a zákulisní intriky.

Na vlastní závodění v jednotlivých třídách dojde v druhé části komentáře. Tady bych jen vyzdvihl výkon Tomáše Koška, který s Lancerem vyhrál svou třídu a skupinu v EDDA Cupu, ale byl i nejrychlejší ze všech závodních speciálů kategorie E1, které se o víkendu pod Libínem sešly. Kategorie produkčních aut v EDDA Cupu má v technických řádech víc omezení než mají vozy skupiny N podle přílohy J, proto nejsou jejich časy poměřovatelné a v historikách toho ze strany konkurence moc k poměřování nebylo.

Závod v Prachaticích ukázal jednu z cest, i jakou by se mohly závody do vrchu ubírat. Rozumní lidé, kterým jde o motoristický sport se dohodnout dokážou, takže je velká pravděpodobnost, že se EDDA Cup do Prachatic příští rok vrátí.

Same topic articles

Related content

    No related content at this time

Debate

logo

Registered periodical of the State Technical Library under reg.no. (ISSN) 1801-1608
owner & © 2012 milan schembera.cz a jiří koubek

All rights reserved

Using the content of this portal, including articles, is prohibited without the owner agreement.

Editorial staff  |  R U interested in advertising or have any improvement idea?

schembera.cz repro dtp dovrchu.cz